SELAMAT DATANG.

P.I.S.M.P. BAHASA MELAYU AMBILAN JANUARI 2007, IPG KAMPUS KENINGAU, SABAH.

Sila isi Buku Pelawat, terima kasih.

1 Apr 2009

KBSR diganti dengan KSSR ??

Pada 31 Mac 2009 (Selasa), saya telah mengikuti satu taklimat ringkas tentang perlaksanaan KSSR. Semua guru S.R.K St. James Apin-Apin hadir untuk mendengar taklimat tersebut.

Secara ringkas pengenalan tentang KSSR,

Sistem pendidikan negara kita akan mengalami transformasi pada tahun depan (2010) dengan pelaksanaan Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR).

Tahap 1 (Tahun 1 - 2) akan tertumpu kepada penguasaan 4M (membaca, menulis, mengira & menaakul) dan kemahiran ICT, perkembangan sosioemosi, kerohanian, fizikal, kognitif, sikap dan nilai.

Tahap 2 (Tahun 3 - 6) akan tertumpu kepada pengukuhan dan aplikasi 4M, kemahiran asas ICT, perkembangan sosioemosi, kerohanian, fizikal, sikap dan nilai.

*SELAMAT BERPRAKTIKUM!!!
Terima Kasih


3 ulasan:

fayneez berkata...

hmmmm..mb ni la tu yg ada kaitan ngan pertukaran jadual murid thn dpn..gb ckp thn dpn xda jadual waktu induk..minggu ni lain jadual, minggu dpn lain jadual..1st impression thadap sistem br ni, sistem ni akan menyusahkan orang yang ditugaskan untuk membuat jadual..guru pening kepala, murid pun bingung sama..sama ada btl / x begitu, juz wait & c ja la..

rojo kobog berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
rojo kobog berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.