Budaya dan kepelbagaian kelompok di
- pengertian dan konsep budaya serta kepelbagaian kelompok
- jenis dan demografi kelompok
rizal, megat, achai, imran
Tajuk 2
kesedaran kepelbagaian sosiobudaya
- bangsa
- struktur masyarakat /kelas sosial
palvee, cuki, bawang, ian, ranger
Tajuk 3
sambungan tajuk 2...
- kepercayaan
- bahasa
jacq, nurul
Tajuk 4
implikasi kepelbagaian sosiobudaya
- guru
- murid
laila, kipop, camel
Tajuk 5
sambungan tajuk 4...
- sekolah
- kurikulum tersirat
pija, memel, shahira
Tajuk 6
Ketaksamaan peluang pendidikan
- Kelas sosial
- Jantina
- Kumpulan minoriti
- Murid –murid berkeperluan khas
Teten, fawwaz, zura, cikun
Tajuk 7
Sambungan tajuk 6..
Isu –isu ketaksamaan peluang pendidikan
- orang asli
- indigenous
- pedalaman
rizal, megat
Tajuk 8
pembinaan persekitaran bilik darjah yang mesra budaya
- pengurusan persekitaran fizikal
imran, palvee
- pengurusan persekitaran sosioemosi
bawang , achai
- perhubungan antara kelompok etnik
cuki, cikun
- pengurusan pengajaran dan pembelajaran
ian, zura
- pedagogi relevan budaya dan kepelbagaian kelompok
fawwaz, ranger,teten
- pedagogi kelas bercantum
nurul, jacq
- sosiolinguistik
laila,camel
- penilaian berasaskan budaya
pija, memel
Tajuk 9
Kemahiran komunikasi guru
- lisan dan bukan lisan
- laras bahasa
kipop, shahira
Tajuk 10
Pelan tindakan mewujudkan persekitaran yang mesra budaya
• merancang dan melaksanakan pelan
- orang asli
- indigenous
- pedalaman
achai, rizal, megat, bawang.
Terima Kasih
Tiada ulasan:
Catat Ulasan