Minggu | ISL | Rujukan Cadangan |
| Pelajar membuat tugasan terarah iaitu mengenal pasti jenis imbuhan yang terdapat dalam teks penulisan kreatif (cerpen) yang disediakan dan membuat kategori jenis imbuhan tersebut dalam boring pengurusan grafik | Tatabahasa Dewan Bahan bacaan yang sesuai |
| Pelajar membuat tugasan terarah dengan mengklasifikasikan bentuk kata dalam bahasa melayu daripada mana-mana satu halaman surat khabar. | Tatabahasa Dewan Bahan bacaan yang sesuai |
| Pelajar mendapatkan maklumat tambahan dengan membuat rujukan kendiri-menerusi rjukan di Pusat Sumber, internet dan bahan-bahan lain dan membanding | Rujuk HSP KBSR BM Analisis spesifikasi kurikulum pengajaran dan pembelajaran bestari |
| Dalam kumpulan berempat pelajar dikehendaki mencari bahan (melalui pelbagai sumber) yang boleh digunakan untuk menilai kesesuaian bahan untuk proses P&P dalam bilik darjah dengan menggunakan borang pengurusan grafik dan teknik berfikir PMI, FIP, CAF dan OPV. | Tatabahasa Dewan HSP KBSR BM Analisis spesifikasi kurikulum pengajaran dan pembelajaran bestari |
| Pelajar membuat klasifikasi golongan kata nama dan kata kerja dalam bentuk peta minda Pelajar menyediakan langkah-langkah P&P untuk mengajar berdasarkan model pengajaran yang berikut: - Model Inkuiri - Model Pemprosesan Maklumat - Model Ekspositori | Tatabahasa Dewan Bahan bacaan yang sesuai |
| Secara individu pelajar membuat tugasan terarah iaitu dengan mengklasifikasikan kata adjektif dan kata tugas mengikut fungsi | Tatabahasa Dewan Bahan bacaan yang sesuai |
| Pelajar membuat rujukan kendiri bagi mendapatkan maklumat tambahan melalui borang pengurusan grafik KWLH | Tatabahasa Dewan Bahan bacaan yang sesuai |
| Pelajar membuat tugasan terarah dengan membuat pengkategorian golongan kata nama | |
| Pengukuhan daripada kuliah – pelajar membuat rujukan kepada teks, mengadakan sesi perbincangan. Membuat rumus tertentu bagi tujuan meningkatkan dan mengukuhkan pemahaman | Tatabahasa Dewan Bahan bacaan yang sesuai |
| Pelajar secara berkumpulan dikehendaki membaca buku-buku rujukan yang berkenaan berkaitan dengan tajuk kursus di perpustakaan. Pelajar juga diminta melayari internet untuk mendapatkan maklumat tambahan untuk sesi tutorial. Pelajar membuat tugasan terarah – membina grafik peta minda untuk menjelaskan isi kandungan bahan kuliah. Pengukuhan daripada kuliah –mengemas kini nota Membina rumus yang sesuai untuk memperkukuh pemahaman. | |
| CUTI PERTENGAHAN SEMESTER | |
| Praktikum | |
| | |
| | |
| | |
| Pelajar membuat tugasan terarah – untuk mengklasifikasikan kata adjektif tunggal, kata adjektif terbitan dan kata adjektif dalam bentuk perbandingan. | Tatabahasa Dewan Bahan bacaan yang sesuai |
| Pelajar membuat tugasan terarah untuk mengklasifikasikan kelompok dasar kata tugas dan kata praklausa | Tatabahasa Dewan Bahan bacaan yang sesuai |
| Pelajar membuat tugasan terarah untuk mengklasifikasikan Kata Tugas Bahasa Melayu – Kata Prafrasa, | Tatabahasa Dewan Bahan bacaan yang sesuai |
| Pelajar membuat tugasan terarah untuk mengklasifikasi bunyi Bahasa Melayu, pembentukan kata, pemaharuan dalam bentuk kata sistem ejaan perkataan baharu | Tatabahasa Dewan Bahan bacaan yang sesuai |
| Ulangkaji dan peperiksaan | |
| 24/25 Mei 2009 PEPERIKSAAN | |
Terima Kasih
Tiada ulasan:
Catat Ulasan